fredagen den 6:e april 2012

Vårfeeling



Trots att snön envisas med att ständigt återkomma såhär långt in på säsongen så går min vårfeeling inte att sudda bort. Jag sår frön inomhus, letar inspiration i trädgårdstidningar och bloggar och har såå mycket planer och drömmar för trädgården. Jag längtar ut. Ut till den leriga jorden och få skita ner mig. Röja och piffa. Se vad som kommer upp i rabatterna och vad som behöver kompletteras med för att få den trädgård jag vill ha. Våra dryga 3000 kvm börjar kännas små om jag skulle få in allt jag önskar, hihi. Sitta ner och njuta av hur himla bra vi har det. Första våren i vårt alldeles egna lilla hus. Maaaj gaaad vad jag längtar!

Granits folder som damp ner i brevlådan igår satte ännu mer sprätt på trädgårdssuget. Den där butiken kommer ruinera mig, hihi.

Idag blir det efterlängtat inomhusfix med att med pappas hjälp försöka få fast trappräcket igen. Vad gjorde man utan världens bästa och händigaste pappa...?! :) Blir fint det. Medan snön ligger kvar är det fortfarande inredningssäsong men snart, förhoppningsvis väldigt snart tar utredningssäsongen vid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mitt stora hjärta. Här snöar det och småregnar. Sanne och Judith lagar mat. Det sprakar i spisen och nu väntar jag på att maten ska bli färdig. Kokt sparris, sen västerbottenpaj med gravad lax. Skulle det smaka? GLAD PÅSK och kram till er alla från mormor.

jenny ~ house of jenny sa...

Jag här längtas det till sommaren oavsett nytt hus eller inte. Värme ge mig nu! :)

granit har jag undvikit medvetet några veckor nu. MEn det känns som att man får ge det ett besök inom kort!

Mrs. b sa...

Vilken fin bild på lilla tjejen!

3000kvm låter som det får plats mycket fint på! :-)
Er syrenhäck som jag såg i ett annat inlägg är jag lite avis på - vill också ha syren.... :-)